Please note, this is an approximate translation provided by Google Translate

Зустрінемося у суді

Українська

Інтерв'ю заступника міністра закордонних справ з питань євроінтеграції Олени Зеркаль "Дзеркалу тижня" проливає трохи світла на наміри влади щодо судового захисту інтересів України у зв'язку з анексією Росією Криму. Озвучено кілька принципових позицій для запуску процедури подання судових позовів, зокрема, визначені юрисдикційні органи (Міжнародний Суд ООН, Стокгольмський арбітраж і Третейський суд у Гаазі), анонсована загальна позовна сума (більше 1 трлн. доларів), а також запропонований перелік порушених РФ міжнародно-правових документів. Це безперечні позитиви, без чого неможливо рухатись далі. 
Водночас окремі пояснення заступника міністра викликають заперечення. Зокрема, аргументи О.Зеркаль щодо дворічного затягування подання позовних заяв виглядають на фоні військової агресії Росії недоречно: "Останні півтора року ми робили те, що проводили з росіянами консультації щодо застосування й тлумачення конвенцій. Ми мусимо... попросити росіян перевірити ще раз і відреагувати". Хочеться дізнатися, які "консультації" можна було вести півтора року з РФ і про що МЗС могло "попросити" агресора крім вимоги повернути Крим Україні.
На запитання кореспондента ДТ, чому Україна не конфіскує російську власність на своїй території у відповідь на аналогічні дії Росії в Криму, О.Зеркаль виправдовує це необхідністю дотримання норм міжнародного права: "Вважаю, якщо одна країна порушує норми міжнародного права, то друга... не повинна їй уподібнюватися й теж порушувати". Доводиться нагадати шановному заступнику міністра, юристу за освітою, що відповідно до міжнародного права, одним з перших наслідків агресії (Верховна Рада України визнала дії Росії агресією, визначивши її початок 20 лютого 2014 року) є конфіскація власності ворожої держави. Цю аксиому можна знайти у будь-якому підручнику. Тому дії України у відповідь аж ніяк не були б порушенням міжнародного права. Російську власність на нашій території треба конфіскувати і якнайшвидше.
Загалом важливо, що громадянське суспільство нарешті вельми грунтовно поінформоване про алгоритм дій МЗС і Мінюсту у надзвичайно важливому, складному і чутливому для України питанні

Олександр Купчишин

Віце - президент Української асоціації зовнішньої політики

Надзвичайний і Повноважний Посол.

Поділитися

Коментар