Please note, this is an approximate translation provided by Google Translate

Все заради свиней: що є і чого не було в скандальній резолюції Сенату Франції

Українська

Сергій Сидоренко, Європейська правда _ П'ятниця, 10 червня 2016

 
В ніч на четвер, а також вранці 9 червня всі українські ЗМІ написали про рішення Сенату Франції щодо поступового скасування санкцій, впроваджених проти Росії.

Ця "зрада" була очікуваною, на відміну від попереднього голосування у Національних зборах – нижній палаті парламенту Франції. Якщо в квітні більшість експертів вважали ініціативу про скасування санкцій непрохідною, то нині, перед розглядом у Сенаті, всі без винятку експерти попереджали:

антиукраїнська резолюція, швидше за все, буде схвалена.

Та лишається питання – чи справді ця резолюція є настільки антиукраїнською?

Чи коректні звинувачення, що лунають на адресу французьких політиків?

І, зрештою, як склалося, що за проросійське рішення, яке викликало обурення нашого МЗСпосольства та депутатів, проголосувала переважна більшість французьких парламентарів – 301 голос "за" при лише 16 "проти"?

Відповідь проста і досить очевидна. Насправді рівень "зради" дещо перебільшений.

Питання не лише в тому, що парламентська резолюція не є обов’язковою (і, як вже заявив французький уряд, її лише "взяли до відома).

Найголовніше – те, що з неї під час редагування викреслили всі найскандальніші норми.

А дещо – додатково пом’якшили вже під час розгляду, за допомогою поправок.

Нижче ми публікуємо переклад повного тексту схваленої резолюції з виділеними найважливішими фрагментами. Та спершу – короткий опис.

Автори документа виявили неабияку винахідливість, прописуючи норми про скасування санкцій. Вони сформульовані таким чином, щоб кожен знайшов у формулюваннях те, що йому до душі.

В документі парламент закликав французький уряд до "поступового і часткового пом'якшення економічних санкцій, пов’язуючи це пом’якшення з відчутним і цілеспрямованим прогресом у виконанні Мінських угод".

Як це розуміти? Чи означає це, що прогрес вже є і санкції вже треба пом’якшити? Чи нам ще потрібно чекати на цей прогрес?

Франкомовні співрозмовники ЄП припускають, що таке нечітке формулювання підібране свідомо.

Адже основна мета – не зняти санкції (сьогодні це навряд чи можливо), а дати сигнал, що їх зняття – проста штука, аби було бажання.

Адресатом цього сигналу, до речі, є не лише Україна, але й пересічні французи. Популізм – штука, яка є в усіх країнах. Тому часом про бізнесменів треба не так дбати, як "робити вигляд, що дбаєш".

І згадка про важливість французького свинарства у зовнішньополітичній резолюцій доводить, що в Сенаті Франції чудово пам’ятають це правило.

* * * * *

Європейська резолюція стосовно режиму санкцій ЄС щодо Російської Федерації

Сенат,

– Беручи до уваги статтю 88-­4 Конституції,

– Беручи до уваги висновки Європейської ради від 6 березня 2014 року та від 19 і 20 березня 2015 року,

– Беручи до уваги висновки Ради у закордонних справах Європейського Союзу від 3 березня 2014, від 17 березня 2014, від 22 липня 2014 року і 14 березня 2016,

– Засуджуючи застосування сили Російською Федерацією на території України та анексію Криму 20 березня 2014 року після референдуму, що розглядається Організацією Об'єднаних Націй як недійсний;

– Висловлюючи жаль у зв’язку із ситуацією в деяких східних районах України, що призвела до конфлікту між українською армією і силами, що представляють себе як проросійські і оскаржують владу української держави;

– Підкреслюючи, що внаслідок цих подій Європейський Союз поступово встановив режим санкцій щодо Росії, що включає політичні і дипломатичні заходи, індивідуальні санкції та економічні секторальні санкції щодо окремих осіб та підприємств;

– Підкреслюючи, що санкції були доповнені, посилені та продовжені кілька разів, залежно від погіршення ситуації в Україні або ж відсутності прогресу в її врегулюванні;

– Беручи до уваги те, що у відповідь на санкції ЄС 7 серпня 2014 Росія ухвалила рішення щодо впровадження контрсанкцій, зокрема, ембарго на харчові продукти терміном на 1 рік і у серпні 2015 року продовжила їх на такий же період;

– Підкреслюючи, що після низки дипломатичних ініціатив Франції, Німеччини, Росії та України у "нормандському форматі" було підписано Мінські домовленості, які є єдиним шляхом до врегулювання конфлікту в окремих східних районах України;

– Враховуючи внесок Сенату в реалізацію політичної складової Мінських домовленостей щододецентралізації, зокрема, співпрацю з Верховною радою на предмет розробки конституційної реформи в Україні;

– Відзначаючи часткову імплементацію Комплексу заходів з виконання Мінських угод від 12 лютого 2015 року;

– Відзначаючи у той же час, що санкції ЄС проти РФ та російські контрсанкції мають негативний вплив як на економічному, так і на політичному рівнях для всіх сторін і мають глибокий вплив на відносинах між ЄС та Росією;

Сенат Франції

Знову підтверджує свою незмінну прихильність територіальній цілісності, суверенітету і незалежності України і засуджує анексію Криму Росією, як  зазначено у резолюції 68/262 Генеральної асамблеї ООН від 27 березня 2014;

Висловлює жаль з приводу погіршення відносин між ЄС і Росією і вважає, що відновлення довірливих і міцних стосунків має важливе значення для вирішення спільних проблем і досягнення стратегічного партнерства з Росією, до чого і закликає Сенат;

Закликає всі сторони оперативно і в повному обсязі впровадити Комплекс заходів із виконання Мінських угод від 12 лютого 2015 року;

Закликає до поступового і часткового пом'якшення режиму санкцій Європейського Союзу щодо Росії, особливо економічних санкцій,

пов’язуючи це пом’якшення із відчутним і цілеспрямованим прогресом у виконанні мінських угод порівняно із ситуацією, яка була станом на 12 лютого 2015 року, а також закликає уряд розпочати переговори з цього приводу зі своїми європейськими партнерами;

Закликає уряд, за тих самих умов, переглянути дипломатичні й політичні санкції і рекомендувати, зокрема, на початковому етапі, відновлення переговорів щодо проведення двосторонніх зустрічей високого рівня між державами­-членами ЄС і Росією;

Просить уряд закликати своїх європейських партнерів опрацювати зняття індивідуальних санкцій щодо російських парламентаріїв, що становлять перешкоду для необхідного та корисного парламентського і політичного діалогу;

Закликає уряд впевнитися, що послаблення або скасування санкцій ЄС обов'язково буде супроводжуватися аналогічними кроками з боку Російської Федерації;

Нагадуючи про ініціативи уряду щодо скасування російських санітарних санкцій, закликає посилити влив на Європейську комісію, на держави-членів Європейського Союзу і Росію, з тим, щоби якнайшвидше зняти ембарго, яке погіршує ситуацію в ослабленому сільськогосподарському секторі; підкреслює, зокрема, що, за оцінками уряду, ці ембарго спричиняють значні втрати для французького свинарства;

Закликає уряд підтримати ці принципи і забезпечити їх дотримання в ході переговорів.

Підпис: Жерар Ларше,

голова Сенату

© 2014 - 2016, Європейська правда  

 

Поділитися

Коментар