Please note, this is an approximate translation provided by Google Translate

Реформування "нереформуємого"

Українська

       Щойно стало відомо про чергову зміна структури міністерства закордонних справ.Замість управління, яке займалося Росією, створено департамент, який буде займатися "протидією загрозам з боку Росії". Відчуваєте різницю? Скільки вже їх було цих структур за 25 років? Щонайменше стільки, скільки було міністрів. Як у відомій притчі про три конверти. Дуже цікаво було б дізнатися, яким саме загрозам з боку Росії буде протидіяти новостворений департамент? Якщо військовим, то це, мабуть, компетенція міноборони; інформаційним - мінСтець; економічним - відповідно...Міграційна загроза? На цьому "фронті" також є професіонали. Культурна експансія? Маємо мінкульт, Нацраду. Ключове питання -масштаби людських і фінансових ресурсів, які будуть виділятися на ць боротьбу. Якщо, як завжди, "в межах існуючого бюджету і штатного розкладу",то це вибачте, - профанація.

       Щось подібне вже було в історії МЗС. І закінчилось нічим. Правда, тоді протидіяли іншим загрозам, оскільки з боку північного сусіда їх менше всього чекали. Навіть ввели посаду цілого заступника міністра! Але загрози як були, так і залишилися,а посаду скоротили. Міністерство закордонних справ, все ж таки, специфічне відомство, яке захищає на міжнародній арені національні інтереси держави і визначені зовнішньополітичні пріоритети притаманними лише йому дипломатичними методами.Тому реформувати треба не структуру міністерства, а дипломатичну службу, акцентуючи увагу на підготовці високопрофесійних дипломатичних кадрів з широким світоглядом, які володіють сучасним інформаційними технологіями, дипломатичним інструментарієм, мистецтвом ведення переговорів, двома іноземними мовами. А щодо структури МЗС, то в ній точно повинні бути Архів, Бібліотека і Дипакадемія. Про це треба завжди пам'ятати.

       Володимир Хандогій

       президент Української асоціації зовнішньої політики

       Надзвичайний і Повноважний Посол

 

Поділитися

Коментар